مدیریت بازاریابی و فروش کسب و کار خرد و خانگی

مرجع آموزش، مدیریت و کارشناسی بازاریابی و فروش

مدیریت بازاریابی و فروش

مدیریت بازاریابی و فروش کسب و کار خرد و خانگی

مرجع آموزش، مدیریت و کارشناسی بازاریابی و فروش

مدیریت بازاریابی و فروش کسب و کار خرد و خانگی

از آنجایی که یکی از مشکلات اصلی کسب و کار خرد و خانگی توجه به کمی نیروی انسانی و نبود سرمایه بازاریابی و فروش محصولات می باشد لذا این کسب و کارها عموما نمی توانند کالای خود را به درستی معرفی و سکویی جهت فروش نیز ندارند .از زمانی که استراتژی های بازاریابی از رسانه های قدیمی مانند روزنامه ، بیلبورد ، تلویزیون به سمت دیجیتال مارکتینگ و فضای مجازی آمد ، شاید بتوان گفت که این انقلاب بیش از آنکه به کمک کسب و کار های کارخانه ای و صنایع بزرگ بیاد به کمک کسب کارهای خرد وخانگی آمد . چرا که در این فضا سرمایه نیست که کا ر می کند بلکه سرمایه جای خود را به پشت کار و خلاقیت داد.

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید.

سید علیرضا عبدالهی مدیریت بازاریابی و فروش

ترفندهای دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای خرد و خانگی

سید علیرضا عبدالهی | يكشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۵۹ ب.ظ

دیجیتال مارکتینگ ویژه کسب و کار خرد و خانگی

 
نحوه پیدا کردن مکان در نقشه گوگل
 
یکی از مشکلات اصلی کسب و کار های خرد و خانگی، کمبود نیروی انسانی و نبود سرمایه برای انجام بازاریابی و فروش محصولات می باشد. در واقع یک تولبد کننده خرد و خانگی، جدا از اینکه باید با مشکلاتی از قبیل کمبود سرمایه سر و کار داشته باشد، باید با مشکلاتی از قبیل یافتن افراد متخصص و متبحر برای بازاریابی و ارائه محصولاتش هم سر و کار داشته باشد. خیلی خودمانی اگر بخواهیم به این موضوع بپردازیم، باید بگوییم که در خیلی از کسب و کارها می توان با استفاده از مهارت های کم مارکتینگ، به دستاوردهای بزرگی رسید.
از اینرو این کسب و کارها، عموما نمی تواندکالاهای خود را به درستی معرفی نمایند و در نتیجه سکویی جهت فروش ندارند. در واقع مهمترین بخش یک کسب و کار همین سکوی فروش می باشد.
 
 
از زمانی که استراتژی های بازاریابی از رسانه های قدیمی مانند بیلبورد، تلویزیون و ... به سمت فضای مجازی آمد، بیش از آنکه به کمک کسب و کارهای بزرگ بیاید، به کمک کسب و کارهای خرد و خانگی آمد.
چراکه در این فضا سرمایه نیست که کار می کند، بلکه سرمایه جای خود را به پشت کار و خلاقیت داده است. در واقع دیجیتال مارکتینگ کاری کرده است که شما با کمترین سرمایه، میتوانید با ایده پردازی و خلاقیت، برای خود بازار کسب و کار راه اندازی کنید.
طبق آخرین آمار جهانی روند رشد اینترنت در سال 2019، ایران با 29% رشد، پس از هند، چین، آمریکا و اندونزی قرار گرفته است. این آمار بسیار جای شگفتی دارد.
از طرفی نفوذ اینترنت، همزمان با رشد کاربری آن در موبایل به ویژه در ایران، سبب گردیده که بازاریابی موبایلی رونق یابد، که ایران با داشتن 96 میلیون دستگاه موبایل، در لیست 10 کشور اول دنیااز این حیث نیز قرار دارد.
 
مدیریت بازاریابی و فروش
 
با نگاه به این آمار و ارقام می توان دریافت که استفاده از بستر اینترنت، می تواند نقش مهمی در بازاریابی و فروش محصولات خرد و خانگی ایفا کند. در واقع می توان به این قضیه پی برد که ایرانیان بیشتر از هر چیزی، از تلفن های همراه هوشمند استفاده می کنند و داشتن تلفن هماره هوشمند یکی از نیازهای امروز مردم است. پس با نگریستن به این آمار و آمارهای قبلی، باید هر چه زودتر دست به اقدام زده و کسب و کار خورد را رونق دهیم.
امروزه اکثر صاحبان مشاغل به راحتی می توانند وارد حوزه بازاریابی اینترنتی و تبلیغات بر پایه لوکیشن شوند. ممکن است شما صاحب یک شیرینی پزی خانگی یا خیاطی باشد و بخواهید به اطرافیان و کسانی نزدیک محل شما هستن اطلاع دهید که این مشاغل و تخصص ها در همین حوالب وجود دارد. برای مثال یک خیاطی یا شیرین پزی خانگی به راحتی می تواند وارد حوزه بازاریابی اینترنتی، و مخصوصا تبلیغات بر پایه لوکیشن شود.
 
 
به این مفهوم که آدرس دقیق خود را در بستر دیجیتال به صورت کامل وارد کند و برای مخاطبین در اطراف محل زندگی خود بازاریابی و تبلیغات نماید.
 
 
 
بازاریابی بر پایه لوکیشن درواقع ظرفیتی است که شاید بتوان گفت بیش از هر نوع کسب و کاری، برای کسب و کارهای خرد و خانگی بکار می آید. شیوه آن نیز بسیار آسان است و در 5 گام این کار صورت می پذیرد.
گام اول : یک حساب کاربری در جی میل(Gmail) برای خود بسازید.
 
روش ساخت جی میل(Gmail) در اینترنت
 
گام دوم : در صفحه اصلی گوگل، واژه گوگل مپ(Google Map) را وارد کنید. پس از باز شدن نقشه، در گوشه سمت چپ صفحه،یک مربع قرار دارد که در آن نام شهر و خیابان اصلی کسب و کارتان را به فارسی وارد نموده و جستجو کنید.
 
نحوه پیدا کردن مکان در نقشه گوگل
 
گام سوم : بر روی دکمه منو که در پایین همان مستطیل قرار دارد کلیک کرده و گزینه افزودن یک مکان جا افتاده یا(Add Amissing Place) را انتخاب کنید.
 
نحوه پیدا کردن مکان در نقشه گوگل
 
گام چهارم : با موس باید تا جایی که می توانید بر روی نقشه، مکان دقیق شرکت یا محل کسب و کارتان را بیابید. با این کار گوگل به طور خودکار آدرس را تعیین می کند.
گام پنجم : سپس اطلاعات را وارد کنید. اطلاعات لازم شامل
نام کسب و کار (می توانید کلماتی را فکر می کنید مخاطب جستجو میکند را ذکر کنید)
شماره تماسی که می خواهید نمایش داده شود
آدرس سایت یا شبکه اجتماعی 
ساعت کاری 
در پایان با کلیک کردن بر روی دکمه ثبت یا  submitاطلاعات شما ذخیره میگردد.
 
با این کار،هر کسی که در اطراف شما باشد و محصول شما را جسنجو کند، گوگل به صورت اتوماتیک شما را پیشنهاد می دهد.
در مقالات بعد راه کارهای دیگری از بازاریابی بر پایه لوکیشن را برای شما خواهیم نوشت. امید است که این مقالات بتواند به تولید کنندگان خرد کمک کند. برای یافتن مقالات بیشتر، به سایت راسته بازار مراجعه کنید.
 
نویسنده: دکتر میر مهیار میر صالح پور- قائم مقام شرکت یاس نوین پارسه
 
با ما باشید تا طلوع موفقیت
 
  • سید علیرضا عبدالهی

نظرات  (۳)

  • گرافیک مستر
  • سپاس

    به ما هم سر بزنید

    عالی بود

    از محتوای جالب و یونیک شما تشکر می کنم... خیلی ها این مطلب و دانش این کار را ندارند. من هم الان یاد گرفتم...ای کاش ویدئو ان را هم منتشر کنید.

    پاسخ:
    مارا می توانید در شبکه آپارات به آدرس های https://www.aparat.com/alireza_abdollahi_rastebazar و https://www.aparat.com/rastebazar.ir دنبال کنید.

    مفید بود خسته نباشید ♥

    1 1 1 1 1 1 1 1
    1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

     

    پاسخ:
    مرسی دوست عزیز

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید.