مدیریت بازاریابی و فروش کسب و کار خرد و خانگی

مرجع آموزش، مدیریت و کارشناسی بازاریابی و فروش

مدیریت بازاریابی و فروش

مدیریت بازاریابی و فروش کسب و کار خرد و خانگی

مرجع آموزش، مدیریت و کارشناسی بازاریابی و فروش

مدیریت بازاریابی و فروش کسب و کار خرد و خانگی

از آنجایی که یکی از مشکلات اصلی کسب و کار خرد و خانگی توجه به کمی نیروی انسانی و نبود سرمایه بازاریابی و فروش محصولات می باشد لذا این کسب و کارها عموما نمی توانند کالای خود را به درستی معرفی و سکویی جهت فروش نیز ندارند .از زمانی که استراتژی های بازاریابی از رسانه های قدیمی مانند روزنامه ، بیلبورد ، تلویزیون به سمت دیجیتال مارکتینگ و فضای مجازی آمد ، شاید بتوان گفت که این انقلاب بیش از آنکه به کمک کسب و کار های کارخانه ای و صنایع بزرگ بیاد به کمک کسب کارهای خرد وخانگی آمد . چرا که در این فضا سرمایه نیست که کا ر می کند بلکه سرمایه جای خود را به پشت کار و خلاقیت داد.

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید.

سید علیرضا عبدالهی مدیریت بازاریابی و فروش

ضرورت برنامه ریزی و هدف گذ‌اری در کسب و کار

سید علیرضا عبدالهی | دوشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۹، ۰۷:۰۳ ب.ظ

در هر کسب و کاری داشتن برنامه و هدف مناسب به طور قطع تاثیر بسیار بزرگی در موفقیت آن کسب و کار دارد. همواره از گذشته تاکنون می گفتند که داشتن برنامه بدون هدف و همچنین داشتن هدف بدون برنامه هیچ تاثیر مثبتی برای شما و کسب و کار نخواهد داشت. برای افرادی که صاحب کسب و کاری هستند چه کسب و کارهای کوچک چه کسب و کارهای بزرگ و صنعتی داشتن برنامه یکی از الزامات اصلی می باشد. انسان بدون داشتن برنامه و هدفی مشخص، مانند قایقی سرگردان در دریا خواهد بود که زمان غرق شدن آن معلوم نیست.

 

ضرورت برنامه ریزی و هدف گذ‌اری در کسب و کار
در روز جهانی آمار و برنامه ریزی قصد داریم تا شما را از اهمیت برنامه ریزی در کسب و کار آگاه کنیم و به شما راه کارهایی را در این زمینه ارائه دهیم که شما را بیشتر به سمت موفقیت و پیشرفت شغلی تان سوق دهد.


افراد برای اینکه بتوانند در کسب و کار خود به هدف های خود دست یابند باید برنامه ای برای آن داشته باشند. این بدین معنی است که بدون برنامه ریزی درصد خیلی کمی از کسب و کارها می توانند به رشد و درآمد واقعی دست یابند. مخصوصا کسب و کارهایی که در حوزه های تجاری و بازرگانی فعالیت می کنند، نیاز به برنامریزی معین و دقیق دارند. آمارها نشان می دهند که  دو سوم از کسب و کارهایی که با برنامه ریزی معینی کارهای خود را پیش می برند، بسیار بسیار بیشتر از کسب و کارهایی که برنامه و اهداف مشخصی ندارند پیشرفت کرده اند. درست است که هر کسب و کاری از کارکنان خود نتیجه ای جز بهره وری ندارد اما معمولا وقتی که 60 درصداز برنامه نوشته شده توسط افراد تحقق یابد، نشان دهنده بهره وری مناسب کارکنان آن سازمان و کسب و کار می باشد.


اگر بخواهبم به فواید برنامه ریزی بپردازیم می توانیم به عامل هایی مثل افزایش انگیزه کارکنان، ایجاد نظم و هماهنگی در کلیه امور، مشخص شدن اشکالات و مسائل در کار و جایگاه یابی صحیح کارکنان اشاره نمود.


برای آنکه بتوانید انگیزه کارکنان را افزایش دهید می بایست برنامه ای برای انها داشت که انها بتوانند این برنامه را اجرا نمایند. همیشه گفته شده است که بسیاری از خروجی های بزرگ هر کسب و کار نیاز به زمان برای دستیابی دارند که می توان آنرا در هر کسب و کاری مشاهده نمود. در واقع اگر هدف و برنامه واقع گرایانه نباشد، می تواند بر روی کارکنان اثر سوء داشته باشد. برنامه هارا می توان بصورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت انجام داد. مهره های هر سازمان و کسب و کاری، نفرات اصلی برای رسیدن به موفقیت های بزرگ می باشند و مدیران هر سازمان باید به درستی از این نیروها استفاده نمایند. پیشنهاد برای صاحبان کسب و کار این است که گاهی اوقات با برپایی جشن های کوچک، صمیمیت و دوستی را در تیم خود تقویت نمایند.


اما یک مسئله بسیار مهم در هر کسب و گار که نباید فراموش کنیم این است که چطور نقص های سیستم خود را بسنجیم؟ آیا می توانیم به این موضوع ورود کنیم که بعضی از کارکنان در جایگاه واقعی خود نیستند و یا از اعتماد افراد بالا دستی خود سوء استفاده می کنند تا در کار بخش های دیگر یک کسب و کار نقض ایجاد نمایند؟ همگی این ها سوالاتی هستند که باید جواب صحیحی برای آنها داشته باشیم. در واقع اگر هدف و برنامه‌ریزی مناسبی در کسب و کار باشد، می توان براحتی نقض ها و ضعف های سیستم را شناسایی و در جهت رفع آنها قدم برداشت. شاید در ماه های اول نتوان این ضعف ها را شناسایی کرد اما تکرار شناسایی نقض ها می تواند کسب و کار را برای موفقیت های بیشماری آماده سازد. معمولا در سازمان ها و شرکت هایی که کارکنان آنها از سیستم های سنتی کسب و کار بیرون آمده اند خیلی سخت می توانند خود را با نظم و ترتیب سازمانی اداپته (هماهنگ) نمایند. این افراد معمولا خیلی سخت می توانند با شرح وظایف سازمانی جدید خود که از خروجی برنامه ها بیرون آمده هماهنگ باشند. زمانی که بدانید مقصد نهایی شما کجاست و چگونه باید به آن برسید، می‌توانید کلیه افراد کسب و کار را با خود هماهنگ نمایید.

ضرورت برنامه ریزی و هدف گذ‌اری در کسب و کار
از دیگر مواردی که می‌تواند به فروش و محبوبیت بیشتر کسب و کار شما کمک کند، استفاده از تبلیغات و تکنیک‌های بازاریابی در زمان مناسب است. بهتر است همان‌طور که برای فعالیت‌های خود هدف گذاری می‌کنید، برای تبلیغات نیز هدف‌های مناسبی در نظر داشته باشید. با این کار، می‌توانید از به فروش رفتن خدمات خود نیز مطمئن باشید. این رادر نظر داشته باشید که همیشه در بسیاری از کسب و کارها نفراتی هستند که مخالف ایده های تبلیغاتی شما هستند و سعی بر غلط پنداشتن استراتژی شما می کنند. باید طوری برای بازاریاب و تبلیغات برنامه داشته باشید که کلیه کارکنان را همسو با برنامه خود کنید.

مدیریت بازاریابی و فروش
می توانیم از مطالب بالا این را برداشت کنیم که اگر با یک برنامه زماندار کسب و کار خود را پیش ببریم می توانیم به هدف های کاری خود یکی بعد از دیگری دست یابیم و در این زمینه به کمک دیگران هم بیاییم.

 

نویسنده: سید علیرضا عبدالهی

 

نظرات  (۱)

آقای سید علیرضا عبدالهی بایت این پست بسیار زیبا تشکر می کنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید.