مدیریت بازاریابی و فروش کسب و کار خرد و خانگی

مرجع آموزش، مدیریت و کارشناسی بازاریابی و فروش

مدیریت بازاریابی و فروش

مدیریت بازاریابی و فروش کسب و کار خرد و خانگی

مرجع آموزش، مدیریت و کارشناسی بازاریابی و فروش

مدیریت بازاریابی و فروش کسب و کار خرد و خانگی

از آنجایی که یکی از مشکلات اصلی کسب و کار خرد و خانگی توجه به کمی نیروی انسانی و نبود سرمایه بازاریابی و فروش محصولات می باشد لذا این کسب و کارها عموما نمی توانند کالای خود را به درستی معرفی و سکویی جهت فروش نیز ندارند .از زمانی که استراتژی های بازاریابی از رسانه های قدیمی مانند روزنامه ، بیلبورد ، تلویزیون به سمت دیجیتال مارکتینگ و فضای مجازی آمد ، شاید بتوان گفت که این انقلاب بیش از آنکه به کمک کسب و کار های کارخانه ای و صنایع بزرگ بیاد به کمک کسب کارهای خرد وخانگی آمد . چرا که در این فضا سرمایه نیست که کا ر می کند بلکه سرمایه جای خود را به پشت کار و خلاقیت داد.

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید.

سید علیرضا عبدالهی مدیریت بازاریابی و فروش

روش های فروش بدون واسطه در محصولات خرد و خانگی

سید علیرضا عبدالهی | سه شنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۵۶ ب.ظ

روشهای فروش محصولات خرد و خانگی بر مبنای نوع کسب و کار دسته بندی می شود.

بسیاری از تولید کنندگان در کسب و کارهای خرد و خانگی، خود امکانات فروش مستقیم محصولاتشان را به خریداران و مصرف کنندگان ندارند. بطور مثال، امکان فروش مستقیم صنایع دستی و به صورت خرده فروشی کار ساده‌ای نیست. بنابراین، بسیاری از تولید کنندگان حاضر هستند تولیدات خود را به قیمتی پایین تر از قیمت واقعی در بازار به واسطه‌ها بفروشند. این فرایند جریان سوددهی را برای تولید‌کنندگان اصلی به حداقل می‌رساند. دسترسی به بازار هدف و مشتریان محصولات خاص نیز ازجمله مشکلاتی است که برسرراه تولید کنندگان است و در سود حاصله از تولید محصولات اثرگذار خواهد بود. به همین دلیل به دنبال یافتن راه هایی جهت برقراری ارتباط مستقیم میان تولید کنندگان و مشتریان محصولاتشان هستیم.

 

مدیریت بازاریابی و فروش

 

1. راه اندازی فروشگاه 

راه اندازی مکانی جهت فروش و عرضه مستقیم محصول نیازمند یافتن محل قرارگیری مناسب آن است. برخی تولیدکنندگان خرد و خانگی، به دلیل تولید محصولاتی که نیاز عامه مردم است امکان راه اندازی فروشگاه عرضه مستقیم را دارند. به این ترتیب با اجاره یا خرید ملک تجاری و چیدمان محصولات تولید شده در پی جذب مخاطبین خود هستند. اما این نکته وجود دارد که فروش فراگیر محصولات بخصوص در شهرهای کوچک با ریسک بالایی مواجه خواهد بود. تولید محصولاتی با سرمایه اندک و سود زیاد، تبلیغات مؤثر، استفاده از دکوراسیون جذاب و تولید محصولات پرمخاطب ازجمله راه‌‌هایی است که فروش محصولات را افزایش خواهد داد.

2. شرکت در نمایشگاه‌ها

در پی حمایت از مشاغل خانگی سعی در ایجاد شرایطی جهت عرضه مستقیم محصولات و تولیدات در کسب و کارهای خرد و خانگی توسط نهادهای مسئول انجام شده است. نمایشگاه‌های محلی و بین المللی که سالانه بصورت موقت و دائم در شهرها و روستاها برگزار می‌شود. بازارچه‌های محلی بصورت هفتگی و روزانه که پیش بینی شده و در اختیار تولید کنندگان قرار می‌گیرد ازجمله مواردی هستند که امکانات لازم جهت عرضه مستقیم محصول از تولید کننده به مصرف کننده را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

 

3. فروش آنلاین محصولات

امروزه با فراگیر شدن رایانه‌های خانگی و گوشی‌های هوشمند و همچنین دسترسی آسان به اینترنت، نیاز به حضور فیزیکی درمحل برای فروش محصولات کمتر از پیش احساس می‌شود. یکی از راه‌هایی که امروزه برای فروش محصولات رواج گسترده‌ای یافته است خرید از فروشگاه‌های اینترنتی است. در این زمینه بسیاری از تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل خرد و خانگی می‌توانند با راه اندازی فروشگاه اینترنتی نسبت به فروش مستقیم محصولات خود به اقصی نقاط جهان اقدام نمایند. اما باید توجه داشت که در کنار مزایای بی‌شمار راه اندازی کسب و کار اینترنتی، مشکلات و موانعی نیز بر سر راه شما وجود خواهد داشت. دانش فنی پیش زمینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی یکی از مشکلات پیش رو است. خرید هاست و دامنه، طراحی و مدیریت سایت فروشگاهی نیز نیازمند صرف هزینه و زمان زیادی خواهد بود.

 

4. همکاری با سایر فروشگاه‌های اینترنتی

در مقاله های قبلی درباره معایب و مزایای راه اندازی فروشگاه‌ اینترنتی صحبت شد. در زمینه کسب و کارهای خانگی که سرمایه اولیه تولید کننده اندک و نیز سوددهی بسته به میزان فروش محصولات خواهد داشت راه اندازی فروشگاه آنلاین هزینه زیادی را به صاحب کسب و کار تحمیل خواهد کرد. در این راستا می‌توانید با عضویت در سایتهای فروشگاهی و درخواست همکاری اقدام به فروش محصولات در این فروشگاه‌ها نمایید. سامانه راسته بازار در جهت فروش آنلاین محصولات شما آماده ارائه خدمات است.

 

5. شبکه های اجتماعی

امروزه با گسترش استفاده از تلفن‌های هوشمند و افزایش کاربران شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و تلگرام، زمینه مناسبی جهت معرفی و فروش محصولات تولید شده در کسب و کار خرد و خانگی بوجود آمده است. البته فروش محصولات در شبکه‌های اجتماعی با فروش محصولات بصورت آنلاین تفاوتهایی دارد. اما به طور کلی امروزه ایجاد صفحه‌ در اینستاگرام و کانالهای تلگرامی راه جدیدی برای معرفی، تبلیغات و فروش محصولات خرد و خانگی شده است.

پیش از تولید و راه اندازی کسب و کارهای خرد و خانگی توجه به بازار فروش و راههای عرضه محصولات می‌تواند تضمینی جهت تولید و فروش بهتر باشد. محصولاتی نظیر تولیدات کشاورزی، صنایع دستی، مواد خوراکی، پوشاک، ظروف و... از جمله تولیداتی هستند که بصورت سنتی در کسب و کارهای خرد و خانگی تولید و عرضه می‌شوند. فروش محصولات بصورت مستقیم به مشتریان شرایطی را برای تولید کنندگان فراهم می‌سازد که تولیدات خود را مطابق با سلیقه و نیاز مشتری تغییر داده و در جهت بهبود تولید و نیز تضمین فروش بهتر محصولات گام‌های مؤثری بردارند. بنابراین دغدغه تولیدکنندگان نباید صرف فراهم سازی مواد اولیه و تولید محصولات باشد. فروش و فراگیری اصول فروشندگی نیز از ملزومات اساسی رونق این قبیل کسب و کارها است.

 

رای مطالعه مقالات بیشتر به اینستاگرام راسته بازار مراجعه کنید.

لطفا نظرات خود را درج کنید.

کارشناس بازرگانی محصولات خرد و خانگی - 09128120507

با ما باشید تا طلوع موفقیت

 

نظرات  (۲)

به نظر من در این مقاله کاملا به این بحث بصورت کاربردی پرداخته شده است. بهتر است دیگر خوانندگان مقاله هم نظراتشان را بگویند.

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

پاسخ:
تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید.