مدیریت بازاریابی و فروش کسب و کار خرد و خانگی

مرجع آموزش، مدیریت و کارشناسی بازاریابی و فروش

مدیریت بازاریابی و فروش

مدیریت بازاریابی و فروش کسب و کار خرد و خانگی

مرجع آموزش، مدیریت و کارشناسی بازاریابی و فروش

مدیریت بازاریابی و فروش کسب و کار خرد و خانگی

از آنجایی که یکی از مشکلات اصلی کسب و کار خرد و خانگی توجه به کمی نیروی انسانی و نبود سرمایه بازاریابی و فروش محصولات می باشد لذا این کسب و کارها عموما نمی توانند کالای خود را به درستی معرفی و سکویی جهت فروش نیز ندارند .از زمانی که استراتژی های بازاریابی از رسانه های قدیمی مانند روزنامه ، بیلبورد ، تلویزیون به سمت دیجیتال مارکتینگ و فضای مجازی آمد ، شاید بتوان گفت که این انقلاب بیش از آنکه به کمک کسب و کار های کارخانه ای و صنایع بزرگ بیاد به کمک کسب کارهای خرد وخانگی آمد . چرا که در این فضا سرمایه نیست که کا ر می کند بلکه سرمایه جای خود را به پشت کار و خلاقیت داد.

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید.

سید علیرضا عبدالهی مدیریت بازاریابی و فروش

صنایع دستی و رابطه آن با کسب و کار خانگی

سید علیرضا عبدالهی | پنجشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۸، ۰۲:۰۲ ب.ظ

 

صنایع دستی بازاریابی و فروش

 

کشور ما سرشار از زیبایی و هنر است. طبیعت متنوع، جذابیت‌های قومی و فرهنگی تمامی می‌تواند برای هر بیننده‌ای جذاب و دلنشین باشد. سالهای سال است که نقش دست هنرمندانه‌ای اصالت و فرهنگ اسلامی کشور را در قالب طرح و نقش برروی پارچه و سنگ و چوب برای جهانیان به نمایش می‌گذارد تا میراثی گرانبها برای آیندگان به یادگار بگذارند. صنایع دستی ایران اسلامی همواره به عنوان نماد و تبلور فرهنگ این سرزمین شهرت جهانی داشته هنری که به دست اهالی شهر و روستا و با مواد اولیه ساده و ارزان قیمتی که طبیعت در اختیارشان قرار داده است ساخته می‌شوند. 
کسب تجربه از دیگر کشورها و الهام گرفتن از نقاط قوت آنان می‌تواند بر توانمندی‌های اقتصادی ما نیز بیفزاید. یکی از سیاست‌هایی که کشور یک و نیم میلیارد نفری چین را از خطر بیکاری نجات داده است ممنوعیت صادرات مواد خام طبیعی است و جالب اینجاست که اغلب تولیدات تبدیلی و تکمیلی در چین در منازل و توسط خانواده‌ها انجام می‌شود. به این ترتیب کشور چین با استفاده از سیاستهای مشارکتی و تقویت بخش خصوصی توانسته ‌است نه تنها از خروج جمعیت از نقاطی مانند شهرها و روستاها به پایتخت و شهرهای بزرگتر جلوگیری کند بلکه با ایجاد اشتغال و درآمد در رونق کسب و کار و توان اقتصادی کشور خود نیز گام های ارزشمندی برداشته است بطوری که امروزه کشور چین در زمینه تولید و صادرات انواع محصولات حرف اول را می‌زند و قادر به رقابت با بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز خواهد بود. موفقیت کشور چین در کسب کارهای خرد و خانگی و همچنین شباهتهای موجود میان کشور چین و ایران چه به لحاظ موقعیت طبیعی و چه به لحاظ فرهنگی و همچنین نقش پررنگ خانواده در این دو جامعه می‌تواند چشم انداز خوبی در زمینه توسعه کسب و کار خرد و خانگی در اختیار ما قرار دهد.

 

صنایع دستی بازاریابی و فروش


ایران در زمینه تولید صنایع دستی سومین کشور در جهان است و از نظر اصالت برترین کشور در آسیای مرکزی است. پس جایگاه و قدمت صنایع دستی ایرانی در موقعیتی است که بتواند وضعیت اشتغال و ایجاد درآمد را بخصوص در کسب و کارهای خانگی روز به روز گسترده تر کند. 


در شرایط فعلی کشور، اکثرا بر این باورند که تولیدات صنایع دستی می تواند باعث ارزآوزی به کشور شود و باعث ورود سرمایه به روستاها و شهرهای کوچک شود. چرا که فعالیتهای کشاورزی، دامداری و مشاغل متداول در روستاها و همچنین شهرها به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز خانواده‌ها باشد و راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی راهی برای ایجاد رونق اقتصادی و کسب درآمدهای جانبی است.
جذابیت صنایع دستی کشور بجز کارایی و زیبایی آنها، این است که هرکدام از این تولیدات در خانه‌ و به دست زنان و مردانی ساخته می‌شود که این هنر را نسل به نسل از پدران و مادران خود به یادگار گرفته‌اند. هنر اصیلی که ریشه در باور و اعتقادات این کشور داشته، نیاز به تحصیلات و تخصص خاصی نخواهد داشت و تنها ذوق و سلیقه شخصی است که آن را به بار می‌نشاند.
صنایع دستی در ایران به صورت نسل به نسل از مادران و پدران به فرزندان منتقل شده است. ذوق و هنری که از نیاکان ما به ارث رسیده است ثروت عظیمی است که امروزه می‌توان در قالب کسب و کارهای خانگی و به عنوان شغلی جانبی منبع درآمد خانواده‌ها شود. 
توجه به نیازهای روز جامعه که از بازار منتج می‌گردد می‌تواند راهی در جهت ایجاد تنوع و جذب مخاطبان امروز با سلایق متفاوت عامل اصلی موفقیت کسب و کارها باشد. امروز می‌توانید تجلی هنرهای دستی را برروی انواع پوشاک، زیورآلات و لوازم مصرفی مشاهده نمود که همگی راهی برای ورود هنر ایرانی-اسلامی در بطن زندگی است.
دانش امروزه شاید بتوان راه جدیدی در زمینه توسعه کسب و کار خانگی و همچنین بوجود آمدن ایده‌های جدیدی برای تولید صنایع دستی شود و تنها کافی است که نگاهی به محیط اطراف خود داشته و مطابق با نیازهای جامعه امروز از منابع و لوازم موجود در دسترس تان استفاده کنید و به کسب درآمد برسید. 

 

مدیریت بازاریابی و فروش


در اینجاست که می‌توان از تجربیات سایر کشورها استفاده کرد و کسب و کار خاص خود را باتوجه به شرایط و امکانات موجود راه اندازی نمود. اما اولین نکته که در راه اندازی کسب و کار تازه باید به آن توجه شود نیاز بازار و سنجش علاقمندی‌های جامعه مخاطب تان است. توجه به بازار فروش تضمین کننده دوام کسب و کار شما خواهد بود.
 

مدیریت بازاریابی و فروش

با شما هستیم تا طلوع موفقیت

نظرات  (۳)

  • سمیه اسلامی
  • سلام من یک تولید کننده خرد هستم...بازار فروش ندارم..درواقع  دنبال بستری براای فروش هستم....اگر میشود من را راهنمایی کنید

  • مراد جمشیدی
  • در موزد اینکه واقعا بازار فروش وجود ندارد من هم موافق هستم. اما یه چه صورت می توان این موضوع را حل کرد؟

    من تولیدکننده هستم. بازار فروش مجازی ندارم. چه کار کنم؟

    پاسخ:
    سلام به شما دوست عیری... سامانه بزرگ راسته بازار به ادرس www.rastebazar.ir بازاری مجازی برای شما تولید کنندگان محصولات خرد و خانگی می باشد.
    سیذ علیرضا عبدالهی - دیجیتال مارکتینگ - مدیریت سامانه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید.