مدیریت بازاریابی و فروش کسب و کار خرد و خانگی

مرجع آموزش، مدیریت و کارشناسی بازاریابی و فروش

مدیریت بازاریابی و فروش

مدیریت بازاریابی و فروش کسب و کار خرد و خانگی

مرجع آموزش، مدیریت و کارشناسی بازاریابی و فروش

مدیریت بازاریابی و فروش کسب و کار خرد و خانگی

از آنجایی که یکی از مشکلات اصلی کسب و کار خرد و خانگی توجه به کمی نیروی انسانی و نبود سرمایه بازاریابی و فروش محصولات می باشد لذا این کسب و کارها عموما نمی توانند کالای خود را به درستی معرفی و سکویی جهت فروش نیز ندارند .از زمانی که استراتژی های بازاریابی از رسانه های قدیمی مانند روزنامه ، بیلبورد ، تلویزیون به سمت دیجیتال مارکتینگ و فضای مجازی آمد ، شاید بتوان گفت که این انقلاب بیش از آنکه به کمک کسب و کار های کارخانه ای و صنایع بزرگ بیاد به کمک کسب کارهای خرد وخانگی آمد . چرا که در این فضا سرمایه نیست که کا ر می کند بلکه سرمایه جای خود را به پشت کار و خلاقیت داد.

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید.

سید علیرضا عبدالهی مدیریت بازاریابی و فروش

بازاریابی محصولات بوسیله مهارت های فردی

سید علیرضا عبدالهی | جمعه, ۲۷ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۰۰ ب.ظ

چگونه می توانیم بوسیله بهبود رفتارهای فردی، مهارت های بازاریابی خود را بهبود ببخشیم؟

 

خرد و خانگی مدیریت بازاریابی

 

باید به این نکته توجه داشت که بهبود روابط فردی، رابطه مستقیمی با بازاریابی و فروش دارد. در زمان های بسیار دور، تجاری که می توانستند بوسیله روابط فردی کار کنند، همیشه نسبت به تجاری که فقط مال و ثروت داشتند، موفق تر بودند. در این مقالات انچه که میخواهیم بگوییم این است که تولید کنندگان خرد و خانگی باید برای این موضوع فکری اساسی بکنند. بهتر است که ابتدا در مورد مفهوم بازاریابی چند جمله ای را با هم بررسی کینیم.

بازاریابی به عنوان فرآیندی مدیریتی-اجتماعی تعریف می‌شود که به وسیله آن، افراد، گروه‌ها و سازمان‌ها از طریق تولید، عرضه و مبادله کالا (و خدمات) با یکدیگر، به تأمین نیازها و خواسته‌های خود اقدام می‌کنند.بازاریابی(Marketing) عبارت است از همگرا سازی همه ‌فعالیت‌ های ‌شرکت در ‌مسیر ‌فروش ‌بیشتر! باید نکات مهم زیر را در نظر داشت :

1- بازاریاب چون با بازار سروکار دارد ، باید بیش از هر چیز و پیش از هر کار نظام ، ارکان و فرهنگ بازار را بشناسد تا بتواند نیازها و خواسته های آن را پاسخ دهد .

2- توجه به نظام ارزشی ( مجموعه باورها ، اعتقادات ، سنن ، عادات و گرایشها و برداشت های جامعه ) در فعالیتهای بازاریابی به لحاظ نقش و تاثیر مهمی که دارند ، ضروری است .

3- در برنامه های بازاریابی می باید تقاضاهای مختلف را شناخت و در مقابل هر کدام واکنش مناسب نشان داد.

با توجه به تعاریفی که دیدیم، یک تولید کههنده خرد باید ابتدا، نحلیل درستی از رفتار انسان های جامعه (مشتریان هدف) داشته باشد و سپس بتواند با توجه به رفتار مشتریان، مدیریت بازاریابی را برای خود تعریف کند.

تصور عمومی از مدیریت بازاریابی، تلاش برای یافتن مشتریان کافی برای محصولات فعلی شرکت می‌باشد، اما این نوع نگاه بسیار محدود است. در هر مقطع زمانی، یک شرکت ممکن است یا با فقدان تقاضا یا تقاضای کافی بی‌قاعده و غیرمعقول و یا تقاضای زیاد از حد روبرو باشد و این وظیفه مدیریت بازاریابی است که راه حل‌های لازم برای روبرو شدن با این وضعیت‌ را بیابد. وظیفه مدیریت بازاریابی نه فقط جستجو برای تقاضا و افزایش آن است، بلکه تغییر و حتی کاهش آن  نیز، بر عهده او است. بنابراین، برای نیل به اهداف شرکت، مدیریت می‌کوشد به طریقی که می‌تواند سطح، زمانبندی و ماهیت تقاضا را تحت تأثیر قرار دهد. به عبارت ساده، مدیریت بازارایابی، همان مدیریت سطح تقاضا است.

 

برای مطالعه مقالات بیشتر به وبسایت راسته بازار مراجعه کنید.

لطفا نظرات خود را درج کنید.

کارشناس بازرگانی محصولات خرد و خانگی - 09128120507

با ما باشید تا طلوع موفقیت

  • سید علیرضا عبدالهی

مدیریت بازاریابی و فروش

نظرات  (۱)

  • سید علیرضا عبدالهی
  • امیدوارم این مقاله مفید باشد

    پاسخ:
    ما را در ارسال مقالات یاری بفرمایید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید.